zondag 3 januari 2016

Krukje omhaken

Deze stond ook al even op de planning om te maken..super simpel, maar het resultaat is zo gaaf! En je kunt een aantal verschillende hoesjes haken zodat je gemakkelijk kunt switchen!

Ik heb het krukje gekocht bij de Action en heb gehaakt met Hoooked Zpagetti op naald 10.
Begonnen met een MR, daarin 12 halve stokjes. De volgend toeren heb ik halve stokjes in de achterste lus gehaakt en elke toer 12 halve stokjes gemeerderd, tot de breedte net zo breed was als het krukje. Daarna heb ik een aantal toeren (wederom halve stokjes in de achterste lus) gehaakt zonder te meerderen/minderen (gelijk aantal steken behouden), tot de hoogte goed was. Daarna heb ik nog 2 toeren met halve stokjes geminderd zodat hij goed om het krukje heen klemt.

Zo ontzettend leuk om te doen en, vooral met Zpagetti, ook lekker snel klaar!! Ik heb gister nog 4 krukjes ingeslagen om alvast in voren te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten